ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 岐阜市立女子短期大学研究紀要
  2. 第66輯

公立小学校における英語教育の早期化、教科化に関する一考察 (創立70周年記念特集号)

https://doi.org/10.24516/00000026
https://doi.org/10.24516/00000026
e8b07621-eec1-4af6-a630-275b40f5f0fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
Kouritsu_Kojima.pdf Kouritsu_Kojima (490.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-12-11
タイトル
タイトル 公立小学校における英語教育の早期化、教科化に関する一考察 (創立70周年記念特集号)
タイトル
タイトル Issues on English education at elementary schools in Japan : Should we teach pupils English earlier and more formally?
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 教科化
キーワード
主題Scheme Other
主題 早期化
キーワード
主題Scheme Other
主題 技能
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24516/00000026
ID登録タイプ JaLC
著者 小島, ますみ

× 小島, ますみ

小島, ますみ

ja-Kana コジマ, マスミ

Search repository
KOJIMA, Masumi

× KOJIMA, Masumi

en KOJIMA, Masumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In 2013, the Japanese government announced a plan to change the curriculum of public elementary schools beginning 2020. In the new curriculum, English education will start at the third grade. For fifth and sixth graders, English will be taught more formally as a subject, and the number of classes will be doubled. This paper considers issues related to the new curriculum. First, it reviews previous studies and examines the effectiveness of early foreign language instructions, in terms of language acquisition as well as children’s motivation toward foreign language learning. Second, it considers the teacher training plans of the government and the perceptions of the elementary school teachers toward the new curriculum. Third, it discusses the relevance of the policy making process. The paper concludes that early foreign language education is not effective in terms of developing language skills or enhancing student motivation. Therefore, the paper recommends more efficient use of resources by the government, and cautions about the considerable burden of the new curriculum to the elementary school children as well as to the teachers.
書誌情報 岐阜市立女子短期大学研究紀要
en : Bulletin of Gifu City Women's College

巻 66, p. 23-34, 発行日 2016
出版者
出版者 岐阜市立女子短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0916-3174
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10208264
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021198537
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:19:28.392838
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3