ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 岐阜市立女子短期大学研究紀要
  2. 第53輯

Using Movies in a Content-Based Communication Course: Rationalizations and Implementations

https://doi.org/10.24516/00000382
https://doi.org/10.24516/00000382
e212d6cc-7881-4de2-bfae-5b70253f8298
名前 / ファイル ライセンス アクション
using_cotten.pdf Using_Cotten (48.2 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-11-30
タイトル
タイトル Using Movies in a Content-Based Communication Course: Rationalizations and Implementations
タイトル
タイトル Using Movies in a Content-Based Communication Course: Rationalizations and Implementations
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 TEFL methods
キーワード
主題Scheme Other
主題 listening comprehension
キーワード
主題Scheme Other
主題 movies
キーワード
主題Scheme Other
主題 L1/L2 subtitles
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TEFL methods
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 listening comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 movies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L1/L2 subtitles
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24516/00000382
ID登録タイプ JaLC
著者 Cotten, Randall

× Cotten, Randall

Cotten, Randall

ja-Kana コットン, ランダル

en COTTEN, Randall

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recent studies have explored ways of using movies as an effective way to boost learners' overall comprehension and listening ability. A large majority of these studies have investigated the effectiveness of using both L1 and L2 subtitles. The outstanding finding of most studies is that subtitles are a valuable aid for EFL learners. In addition to the presentation of information through pictures and sound, the textual support from subtitles improves learners' overall comprehension ability by enabling them to visually confirm the heard message. In this paper, reviews of some of these current studies will be followed by a presentation of practical uses for movies in an EFL communication course.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Recent studies have explored ways of using movies as an effective way to boost learners' overall comprehension and listening ability. A large majority of these studies have investigated the effectiveness of using both L1 and L2 subtitles. The outstanding finding of most studies is that subtitles are a valuable aid for EFL learners. In addition to the presentation of information through pictures and sound, the textual support from subtitles improves learners' overall comprehension ability by enabling them to visually confirm the heard message. In this paper, reviews of some of these current studies will be followed by a presentation of practical uses for movies in an EFL communication course.
書誌情報 岐阜市立女子短期大学研究紀要
en : Bulletin of Gifu City Women's College

巻 53, p. 41-46, 発行日 2003
出版者
出版者 岐阜市立女子短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09163174
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10208264
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 110004470875
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:13:31.685605
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3