WEKO3
アイテム
構成教育に関する一考察:平面構成における「バランス」を事例に
https://doi.org/10.24516/00000134
https://doi.org/10.24516/000001346b78a4c0-a223-4a38-8347-b329d7618d95
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2018-07-05 | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | 構成教育に関する一考察:平面構成における「バランス」を事例に | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | A study about "composition" in design education | |||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 言語 | ||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 造形教育 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 構成 | |||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||
| ID登録 | 10.24516/00000134 | |||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
| 著者 |
小川 , 直茂
× 小川 , 直茂
× OGAWA, Naoshige
|
|||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
| 内容記述 | As important points for planar artwork or design work, there are four types of "shape" "color" "texture" and "composition". Among them, "composition" is especially complex in content. I wanted to consider what kind of educational program should be provided so that students studying design can properly understand the composition. For this reason, I sorted out the basic information on composition in design education. In particular, I focused on "balance". I classified the balance expression into four categories and analyzed each of them. Finally, I thought about ways to increase the balance skill in composition. | |||||||||||
| 書誌情報 |
岐阜市立女子短期大学研究紀要 en : Bulletin of Gifu City Women's College 巻 67, p. 59-62, 発行日 2017 |
|||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||
| 出版者 | 岐阜市立女子短期大学 | |||||||||||
| ISSN | ||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
| 収録物識別子 | 0916-3174 | |||||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
| 収録物識別子 | AN10208264 | |||||||||||